closed!

Denne bloggen kommer ikke til å oppdateres mer - se på den som et vindu inn i året jeg var goCY intern i Bangladesh. Her ligger det mange fine minner som jeg vil ta vare på, og jeg er fortsatt veldig banglafrelst. (13.11.10)

--

This blog wil not have any more entries - you may look at it as a window to the year I was a goCY intern in Bangladesh. There are a lot of dear memories in here that I want to keep, and I am still very into Bangladesh. (13.11.10)

08.04.2009

17 dager to go.

Hvis du planla å dukke opp på Gardermoen flyplass 27. april med norskeflagg for å være velkomstkomité for Kristin og meg, må jeg bare beklage og si at du må endre planene dine. Det har seg nemlig sånn at British Airways, uten å si noe til oss, har lagt ned ruta mellom Dhaka og London.. Så nå flyr vi via Bahrain - et land jeg ikke engang visste at eksisterte. (For andre som ser ut som spørsmålstegn: her kan du lese på Wikipedia) Uansett, nå er situasjonen den at vi kommer hjem til Norge 26. april isteden, klokka 11. Dermed får jeg en fin og lang dag med jetlag på lillesøstra mi sin 17-årsdag.

Etter være-sjuk-og-deppa-turen til Nepal er jeg nå back in business i Dhaka. Det er masse som kommer til å skje før jeg drar fra Bangladesh, som for eksempel banglanyttår 14. april, møtet med de seks jentene som skal på utveksling til Norge i juni, evaluering, avskjedsfest.. Og så skal jeg ut av Dhaka minst en gang til før jeg drar. Å dra ut av Dhaka og se det virkelige Bangladesh er en av mine favoritting når det gjelder å være her, spesielt hvis jeg reiser aleine - det er absolutt den beste måten å møte folk på, og ikke minst er det mye lettere å bli kjent. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men så altfor liten tid til å gjøre dem..

Forresten (se nedafor), dette er måten de gjør byggearbeid på i Bangladesh. Menneskekraft er et stikkord. Dette foregikk rett utafor døra vår i Asad Gate - jeg tror de endelig har funnet ut at det er en god idé å putte kloakken i rør..

--

If you were planning to show up at Gardermoen Airport on the 27th of April with Norwegian flags to meet Kristin and me, I am sorry to say that you have to reschedule. Due to the fact that British Airways suddenly decided, without telling us, that the Dhaka-London flight has been removed, we now have a new departure date and are flying via Bahrain. I didn't even know it existed a country with that name.. (For others like me: here is an article on Wikipedia) Anyway, we are coming home on the 26th of April instead, at 11 am. So I'll have a nice day of jetlag on my little sister's 17th birthday.

After the being-sick-and-miserable Nepal trip I am now back in business in Dhaka. Lots of stuff is going to happen before I leave Bangladesh, like Bengali New Year on the 14th of April, a meeting with the six girls going on exchange to Norway this June, evaluation, reports, farewell party.. And I am going out of Dhaka at least once more before I go home. Being out of Dhaka and seeing the real Bangladesh is one of my favourite things with being here, especially if I go alone - that is really the best way to meet people and make friends. There are so many things I want to do, but too little time to do them..

By the way, this is the way they conduct construction work in Bangladesh. Manpower is a keyword. This was going on right outside our door in Asad Gate - I think they are finally putting the sewage in proper pipes underground..

7 kommentarer:

  1. Er det urovekkande at eg kjenner godt til Bahrain? ;-P

    SvarSlett
  2. Så sjipt at det blir fremflyttet en dag da.Dårlig gjort.Man mister jo en dag da...

    SvarSlett
  3. Jeg har faktisk hørt om Bahrain :-) Jaja, du får en flott dag å komme hjem på da!
    Klem Maia

    SvarSlett
  4. Men da er du jo hjemme i tide til bursdagen min:-P

    SvarSlett
  5. Mad Mullah Hastur: Ehm, det er nok bare mine geografikunnskaper som er en smule middelmådige.

    Birgitte: Ja, jeg veit.. Og en dag kan gjøre stor forskjell. Men er jo ikke så mye å gjøre med.

    Maia: Jeg tenkte meg det. Men hvilket land har du IKKE hørt om, lissom?

    Geir: Åhå? Når fyller du? Jeg rekker også min egen, heldigvis! ;)

    SvarSlett
  6. "Kremt", sant nok! Men det er litt uvanlig å studere atlaset fra perm til perm for moro skyld:P
    - men så er jo jeg en smule uvanlig. .
    Maia

    SvarSlett
  7. Jasså. Du prøvde å hinte til oss slækkinger.

    SvarSlett

Skriv av hjertens lyst.

love animals.