closed!

Denne bloggen kommer ikke til å oppdateres mer - se på den som et vindu inn i året jeg var goCY intern i Bangladesh. Her ligger det mange fine minner som jeg vil ta vare på, og jeg er fortsatt veldig banglafrelst. (13.11.10)

--

This blog wil not have any more entries - you may look at it as a window to the year I was a goCY intern in Bangladesh. There are a lot of dear memories in here that I want to keep, and I am still very into Bangladesh. (13.11.10)

20.10.2008

Nepal? Nepal!

Jeg har bestemt meg. Jeg skal feire jul og nyttår i Nepal! Jul i Bangladesh kan nemlig bety trøbbel. Det er blitt sagt at valget skal holdes 18. desember, og planene i første omgang var å bare dra ut av Dhaka til en landsby og bo hos en familie i jula. En jul uten snø, uten kulde.. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Nepal er jo bare rett borti høgget her. Ok, nesten, hvertfall.. Buddhistlandet Nepal. Landet med Mount Everest og andre høye fjell. Færre mennesker, mindre mas, mer vakker natur, og SNØ! Jeg gleder meg til å pakke kameraet og dra. Skulle kanskje hatt noen fjellstøvler, da..

--

I have decided. I will celebrate Christmas and New Year in Nepal! Christmas in Bangladesh can perhaps be a bit troublesome. It's been said that the election will happen on the 18th of December, and the initial plan was to go out of Dhaka to stay with a family in some village. A Christmas without snow, without cold weather.. Why have I not thought about this before? After all, Nepal is just a block away. - OK, maybe not that close.. But, just imagine. The Buddhist country. The country of Mount Everest and other big mountains. Less people, less busyness, beautiful sceneries and SNOW! I am looking so much forward to packing my camera and going there. I might need some proper boots, though..

7 kommentarer:

  1. Jøss, kan du det, altså? Bare stikke til Nepal sånn? Så kult! :D

    Når er det du kommer til Norge igjen, forresten?

    SvarSlett
  2. Jaa.. Kan jo det. Når det er juleferie allikevel. Det var koordinatoren min her som foreslo det. :) Og Nepal er jo bare en bitteliten flytur unna.

    Jeg er hjemme i slutten av april - reiser den 27.

    SvarSlett
  3. Buddhistland, ja... og maoistland. Skummelt. Maoistar er skuuuumle ;-)'

    Nytt design? Kvar kom det frå? Eg vart litt satt ut :-P

    SvarSlett
  4. Hvem skal du feire julen sammen med da...? Høres ut som en kul idé, forresten:)

    SvarSlett
  5. mad mullah hastur: Blir interessant, tror jeg. ;) Jess, nytt design - var saa utrolig lei den teite groennfargen og .. alt.

    Ingeborg: Good question - det veit jeg ikke enda. Alt jeg veit er at Juliate, min kjaere koordinator, skal sette meg i kontakt med noen hu kjenner. Dessuten har de KFUK der ogsaa. Jeg tar det som en utfordring - og jeg gleder meg kjempemasse til aa ta bilder der.

    SvarSlett
  6. Høres kjempespennende ut, så moro!

    SvarSlett
  7. Hi!
    Good to know that you want to go Nepal....my country....by the way Nepal is not a Buddist country but Lord Buddha was born in Nepal and it is the country of Mount Everest. And it is safe for traveller too....Peoples are amazing and food are good.....

    Enjoy the Nepal....: )

    SvarSlett

Skriv av hjertens lyst.

love animals.