closed!

Denne bloggen kommer ikke til å oppdateres mer - se på den som et vindu inn i året jeg var goCY intern i Bangladesh. Her ligger det mange fine minner som jeg vil ta vare på, og jeg er fortsatt veldig banglafrelst. (13.11.10)

--

This blog wil not have any more entries - you may look at it as a window to the year I was a goCY intern in Bangladesh. There are a lot of dear memories in here that I want to keep, and I am still very into Bangladesh. (13.11.10)

24.02.2009

goCY 09/10.

Et typisk scenario fra goCY-forberedelseskurs..

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg blei veldig glad da jeg leste mailen fra Mia, vår kjære nye koordinator på Global, der det stod at Fredskorpset vil støtte et år til med goCY! Riktignok skal det skje noen endringer, men jeg syns det nye opplegget høres veldig interessant ut (får nesten lyst til å søke et år til, hehe). Seks norske deltagere ønskes, og disse seks skal så sendes til henholdsvis Palestina, Sri Lanka og Kenya for å bli der i 8 måneder. Det vil også komme deltakere fra disse landene til Norge, og kanskje noen av dem kommer til å besøke et annet "Sør-land" (Fredskorpset snakker om Nord og Sør). Temaet er "fred og forsoning" denne gangen, i motsetning til mitt kull - vi har ikke noe spesielt tema. Hvis det sitter noen KM'ere eller ikke KM'ere der ute i 20-25-årsalderen som har lyst til å oppleve noe de aldri kommer til å glemme, så er dette noe å vurdere på lik linje med å søke på et år (til) med høyere utdanning eller en jordomseiling for den del. Det er noe helt unikt å bo i et land og lære om en kultur på denne måten - jeg blir ikke bare en outsider som betrakter hvor "annerledes og rart" alt er - jeg finner min egen plass i samfunnet og lever et liv sammen med menneskene som bor der.

Hvis du er interessert i å finne ut mer om goCY Intern-programmet til KFUK-KFUM Global, er det lurt å gå inn på Global sine nettsider og lese hva slags informasjon de har lagt ut der (blant annet om forventningene til deg som vil søke), og hvis du er ukjent med KFUK-KFUM-bevegelsen eller Global sitt arbeid er det lurt å kikke litt på det. Du trenger ikke være kristen for å søke, noe jeg er et bevis på. Søknadsfristen er 15. april, og søknadsskjemaet lastes ned på sida med info om goCY. Der finner du forresten kontaktinformasjonen til Mia også. Har du spørsmål? Jeg svarer gjerne, enten i kommentarfeltet eller på mail (heidi.idieh@live.no). Kanskje jeg møter deg på forberedelseskurs i august?

If anyone is wondering why I did not translate this, it is because I doubt that my blog is read by other English-speaking people besides my fellow goCYers. And you guys already know these things, I guess. If anyone still wants me to translate it, please leave a comment! The blog entry is about the fact that there will be another year with the goCY program, and it speaks to those who do not know much about it from before.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv av hjertens lyst.

love animals.