closed!

Denne bloggen kommer ikke til å oppdateres mer - se på den som et vindu inn i året jeg var goCY intern i Bangladesh. Her ligger det mange fine minner som jeg vil ta vare på, og jeg er fortsatt veldig banglafrelst. (13.11.10)

--

This blog wil not have any more entries - you may look at it as a window to the year I was a goCY intern in Bangladesh. There are a lot of dear memories in here that I want to keep, and I am still very into Bangladesh. (13.11.10)

04.09.2008

Heidi og Kristin er "in tha (guest) house".

Jeg er i Bangladesh! Jeg kan ikke tro det, jeg kan ikke tro det.. Naa sitter jeg paa en PC de har i resepsjonen, for her har man ikke luksusen med traadloest nett. Jeg er fortsatt ganske troett, litt doegnvill og har ikke helt "landa" enda. Vi reiste i nesten et doegn paa grunn av den lange ventetida paa Heathrow. Men Kristin og jeg fant metoder for aa faa tida til aa gaa, vi! (Jeg hater at jeg maa skrive "aa" og "oe". Jeg veit at det er plagsomt aa lese.) I dag har vi sovi litt, og saa har vi vaert paa shopping med Mukta. Dessuten har vi spist vaart foerste maaltid med fingrene. Vi har faatt hvert vaart rom, og det tror jeg var likesaagreit - bare apoteket til Kristin ville jo tatt opp 1 av 4 hyller i skapet. Det er saa fantastisk aa ha klaerne sine i et skap, aa foele at man "bor" et sted paa ordentlig. Men jeg tror nok ikke jeg har forstaatt helt at dette landet er mitt hjem de neste aatte maanedene.

--

I am in Bangladesh! I can't believe it, I can't believe it. Right now I am sitting on a computer that they have in the reception, because here we don't have the luxury of wireless internet.. I'm feeling quite tired because I am suffering from some jet lag, and I don't think my head has "landed" yet. We spent almost 24 hours in order to come here, partly because of the many hours we had to wait at Heathrow. However, me and Kristin found many good alternatives to being bored. Today, we have gotten som sleep, and we also went shopping with Mukta. Additionally, we have eaten our first meal with our fingers. We have seperate rooms, which I believe is for the best, due to a lack of space in the cupboards. It was great to finally be able to put my clothes in something else than by bag. It makes me feel like I belong here - but I do not think my brain can comprehend the fact that I'm going away for such a long tme.

En kaffe latte paa Heathrow som vi utnytta til det fulle. (A latte at Heathrow that we took advantage of.) Den roede boka er min bangladagbok for i paa. (The red book is my bangladiary for this year.) Skaal! (Cheers!) Vi maatte jo teste utstyret.. (We had to try the gear, of course..) Klar til avgang! (Ready for takeoff!) Ha det bra, London.. (Goodbye, London..)
..og hadet bra, Europa. (..and goodbye, Europe.)
Flymaten var faktisk ikke saa verst. Vegetarisk, tilogmed.. (The food on the plane was actually quite nice. Even vegetarian!)
Vi reiste lengre og lengre vekk fra solnedgangen. (We went further and further away from the sunset.)
Snart framme! (Almost there!) Elvedeltaets land. (The country of the river delta.)
En liten bit av Dhaka. (A small piece of Dhaka.)
Et skap! Til aa ha ting i! (A cupboard! To have things in!) Jeg har faatt et dobbeltrom. (I got a double room.)
Myggnetting er essensielt. (Mosquito net is essential.)Utsikt. (View.)

8 kommentarer:

  1. ååh dere har ankommet. Du var jo kjempesøt med ny frisyre.Blir kjekt å se resten.

    SvarSlett
  2. rart å tenke på at du skal være borte i åtte måneder..
    Jeg og mamma diskuterte forresten hva vi skal sende deg i julegave i år ;) Noen gode forslag?

    klem fra Maia

    SvarSlett
  3. Du har fått rommet som Kristine og jeg hadde da vi var der i fjor (-: Er katten på verandaen fortsatt?

    SvarSlett
  4. Så gøy a se at dere har kommet frem til Bangladesh! Morsomt med alle bildene, følte nesten at jeg var med på reisen! :) Hils Kristin kjempemasse og spør om hun har tenkt seg på skype snart! klem fra Ruth, Kristins søster.

    SvarSlett
  5. Ruth: Saa koselig aa faa kommentar fra soestra til Kristin. Hu snakker jo om deg hele tida! :) Kristin foelger med her, og har visst sett kommentaren din. Kanskje hu tar et hint ;p

    Sara: Jaa, det var det jeg ogsaa fant ut. Ikke sett noen katt enda, men jeg skal holde utkikk.

    Maia: Hehe. Ja. Jeg tror ikke jeg har skjoent det sjoel helt enda. Julegave? Maa bli noe jeg savner veldig, da kanskje. Hm. Jeg veit ikke. Noe julete!

    Birgitte: Jess! Foelg med videre. Haaper at jeg faar lagt ut mer her idag, for det har vaert litt tekniske problemer.. Venter spent paa innlegg fra deg. :)

    SvarSlett
  6. Jøsses. Eg merka det var noko som mangla her i landet... var Heidi jo!

    Vi burde fått det annonsert i aviser, så hadde ikkje eg gått forvirra rundt i fleire dagar.

    Vonar du får eit knall opphald!

    SvarSlett
  7. hmm. ja vi kan sende en julenisse :) jeg har en liten plan for meg selv jeg da, så får vi heller sende noe felles også!
    Shanglabangla fra Maia

    SvarSlett
  8. Hastur: Hihihi! Jess. Tusen takk. Fortsett aa foelge med :)

    SvarSlett

Skriv av hjertens lyst.

love animals.