closed!

Denne bloggen kommer ikke til å oppdateres mer - se på den som et vindu inn i året jeg var goCY intern i Bangladesh. Her ligger det mange fine minner som jeg vil ta vare på, og jeg er fortsatt veldig banglafrelst. (13.11.10)

--

This blog wil not have any more entries - you may look at it as a window to the year I was a goCY intern in Bangladesh. There are a lot of dear memories in here that I want to keep, and I am still very into Bangladesh. (13.11.10)

16.09.2008

Jenta på huska.

Hu slo meg som et symbol. Ei jente på en huske, fykende fram og tilbake i en halsbrekkende fart, med et selvsikkert og målbevisst uttrykk i øynene samtidig som hu hadde et barns lekenhet og naivitet. Ei jente som kanskje vil oppleve et annet Bangladesh enn sine foreldre - både på godt og vondt: kanskje vil kvinnene få det bedre, kanskje klimaproblemene blir verre, kanskje den politiske situasjonen roer seg, kanskje flere får muligheten til å få en skikkelig utdannelse.. Ei jente på en huske i full fart mot framtida.

--

She struck me as a symbol. A girl on a swing, whirling back and forth at a neck-breaking speed, with a confident and determined expression in her eyes yet still with the playfullness and naivity of a child. A girl that may experience a different Bangladesh than her parents - in good and bad: perhaps the women will improve their situation, perhaps the climatic problems will worsen, pehaps the political situation will calm down, perhaps more people will get the chance of proper education.. A girl on a swing, traveling towards the future at full speed.

6 kommentarer:

  1. Heidi du tar så fine bilder, håh..

    SvarSlett
  2. Er du frisk nå? hørte du har vært syk..
    hilsen maia

    SvarSlett
  3. Martha: :):)

    Maia: Jada, mer eller mindre. Ikke noe aa bekymre seg for. (PS. Registrer deg paa blogger, saa slipper du aa bli "anonym" hver gang du kommenterer.)

    SvarSlett
  4. Så fine ting du skriver! Skal fortsette å titte innom her fremover.

    SvarSlett
  5. Det første som slo meg med bildet er at jenta er som en mini Bangla-versjon av deg, Heidi. Jeg tror det er litt på grunn av håret. Dere har samme sveis. :D

    Pent bilde. Og jeg håper formen er bedre og at hjemlengselen ikke er for stor. Fortsett å skrive, det er så utrolig spennende å lese! :D

    SvarSlett
  6. Kristin: Ih! :D Koselig.

    stokkefot: Naw. Det har jeg ikke tenkt på. Hoho! Formen er veldig bra, og Sam er kommet, så jeg har fått en ny "boost".

    SvarSlett

Skriv av hjertens lyst.

love animals.